Thursday, March 4, 2010

aku...merepak lagi..

hai2...wazzup2..
nak cerita ape ea...ok la..cerita about today (4/3/2010)
alhamdulillah, pagi td, aku masih bngun pagi..
maknenye Allah still bgi aku masa tok bernafas atas muke bumi yang indah ni...
syukurr..
today open clinic, n aku seperti biase g la ke klinik kesayangan aku..haha..mmg syg ni, iklas..hehe..ye la 4 taun aku dok ulang alik kat situ, haruslah sayang, kann..
than today ade lebih kurang 30 org daripada ahli persatuan pekak dtg ke clinic tok wat PTA or bahasa sempoinye ujian pendengaran...ramai siott..nseb bek ade adik2 3rd year yang mantap2 datang membantu...thanks u allsss....muahhhxxx!!!!

huh, agak mencabar juge mau wat test kat diorg, sbb diorg x paham kita ckap, kite pn xtau sign language yg diorg guna...mmg macam ayam ngn itik..klu nak rimau ngn zirafah pn oke gk..haha..
huhu, mengamati wajah2 diorg ni, semuanya kacak2 n comei2 belako...tp Allah x bagi nikmat mendengar kt diorg...tetibe rase bersyukur ngn ape yg ade...sekurang2nye aku still boleh dengar..dengar alarm pagi2, walaupun sebenanye xnak dengar sbb nk tido lgi...haha..dengar mak aku bebel...best2..tp, diorg ni mcm hidup dalam dunia diorg...dunia tanpa suara...sabar ye wahai insan2 yg dilahirkan begitu...tp kalau pk2, diorg lagi beruntung dri kita...xde maksiat telinga, xde maksiat lidah...diorg x dengar benda fitnah, mereka x ucap kate umpatan or fitnah...subhanallah, betapa adilnya Allah 2 kn...die tarik 1 nikmat tp die balas berganda kebaikann...

ok lets move ke fasa yg hepi...hahaha, tanpa disangka2, en khary telah membelanja kami dgn pizza...waaa, sgt terharu...en khary, salah makan ubat ke??haha, to en khary mmg baik...saje je wat garang..kan..kan..anyway thanks untuk pizza yg sgt sedap itu...moga rezki en khary bertmbah eaaa...thats all 4 today...dapat menginsafi diri n mamam piza...hahah...

moral hari ini..."jgn anggap kekurangan yg kita ade itu sebagai sesuatu yg mendukacitakan, tp percayalah di sebalik kekurangan itu, tersembunyi banyak kebaikan tok kita...ingat, Allah xpenah menganiaya hambanya..."~~renung2kan n selamat beramal~~

bye2...

1 comment:

  1. yea.. benar skali.. i like ur opinion ttg org pekak.. ditarik satu nikmat.. tp terlindung dari satu aspek y lain..

    ReplyDelete